|
År |
Nr |
Sida |
Rubrik |
|
 |
1990 |
85 |
1 |
Kimstadsolyckan.
|
2 |
Föreningsfakta Tåg och Spår.
|
3 |
Ångstöten. Smått och gått för föreningen.
|
4 |
Då MHJ ånglok eldades med kottar, artikel av Ola Nilsson.
|
5 |
Anbud på Inlandsbanan.
|
5 |
Ombergslogar, notis av Sune Lantz.
|
6 |
Skogsbanan i Gullbergs kronopark.
|
6 |
Asta Gustafsson berättar.
|
8 |
Minnen från ändstationen Arkösund, artikel av Carl-Gustaf Lindström.
|
9 |
Sparsamhet vid NÖJ, utdrag av Baruch. Ur ÖF 12 maj 1928.
|
10 |
Kungligt på tågen. Flera notiser om kungar och drottningar i samband med tågresor.
|
11 |
Järnvägsmusei vänners årsbok 1989.
|
12 |
Vådlig urspåring. I Motala.
|
13 |
Kimstadsolyckan, forts., artikel av Ola Nilsson.
|
15 |
Kockums funkor, notis av Ola Nilsson. Ritning.
|
15 |
Telegram. Till banchefen för VYJ.
|
16 |
Järnvägarnas Museiförening erbjuder.
|
|
 |
1990 |
86 |
1 |
Linköping Järnvägsavenyn.
|
2 |
Föreningsfakta Tåg och Spår.
|
3 |
Ångstöten. Smått och gått för föreningen.
|
4 |
Tillbakablick på 25 år som järnvägsjournalist, artikel av Sune Lantz.
|
5 |
Nu visar utfartssignalen grönt sken, notis av Bengt E Unvér.
|
5 |
Snabbtåget X2000. Ur Rallaren 7/90.
|
5 |
Nygammal järnväg.
|
6 |
Vi flyttar. Halleby stationshus flyttades 27/2 1990 till Valla.
|
7 |
Det är pojkar på taket. Taket läggs om på Halleby.
|
8 |
Järnvägsmuseum i Gamla Linköping, bild från Studio Östgöta Bild.
|
11 |
Rune Edström berättar.
|
11 |
Världens viktigaste mått.
|
12 |
Järnvägsparken i Alvastra, artikel av Rune Edström.
|
13 |
Penningbidrag.
|
14 |
Ånglok på Östgötska smalspår, artikel av Ola Nilsson.
|
15 |
Det var 1950 - Staten tar över Östgötabanorna.
|
16 |
En pojkes äventyr, artikel av Rune Edström.
|
17 |
Provresa med rälsbuss på MÖJ och VSBJ.
|
18 |
Hårt arbete, små inkomster, fattigdom.
|
19 |
Krigare i Verkebäck.
|
21 |
Förgångna tider.
|
22 |
Motordrift vid MÖJ, artikel av Ola Nilsson.
|
23 |
Järnvägshistoriska Riksförbundet uppvaktade SJ-generalen, utdrag av Gert Ekström. Ur Tåg 3/90.
|
23 |
SJ-chefen och prinsessan Birgitta.
|
23 |
Mjölk på tågen.
|
24 |
Lekstuga på järnvägen. Ur Rallaren.
|
24 |
Christer Brimalm och EG.
|
24 |
Nedgrävda sedlar.
|
24 |
Tåg i stället för flyg.
|
24 |
Påökt.
|
25 |
Prästen blev sannspådd.
|
25 |
Tågen och miljön.
|
25 |
Börje fick en mus.
|
25 |
Götalandsbanan.
|
26 |
Chokladfabriken Cloettas historia, artikel av Gösta Gäfvert.
|
28 |
Järnvägarnas Museiförening erbjuder.
|
|
 |
1991 |
87 |
1 |
Full fart med symaskin. Renovering av MÖJ personvagn 1000.
|
2 |
Föreningsfakta Tåg och Spår.
|
3 |
Ångstöten. Smått och gått för föreningen.
|
4 |
Historisk koppling, notis av Otto.
|
5 |
Världens viktigaste mått II, notis av Börje Thoursie.
|
6 |
MÖJ 1000, artikel av Erik Linder.
|
8 |
Presentation av JärnvägsHistoriska Riksförbundet, notis av Rolph Wegman.
|
9 |
Spår 1990.
|
9 |
Tidtabell för Vadstena - Fågelsta Järnväg 1991.
|
10 |
Ett pendeltåg slukar nio km bilkö.
|
10 |
Järnvägen Järna - Nyköping - Norrköping, notis av Kurt Möller.
|
10 |
Westergötland - Nerikes Årsberättelse. Ur TÅG 10/90.
|
12 |
Lär känna ditt land. Res med SJ.
|
|
 |
1991 |
88 |
1 |
Minnen kring NVHJ.
|
2 |
Föreningsfakta Tåg och Spår.
|
3 |
Ångstöten. Smått och gått för föreningen.
|
4 |
Takmålning i vagnhallen i Valla, foto av Harry Harrysson.
|
4 |
SJ investerar i Kombitrafiken, notis av Karin Jansson. Ökar vagnparken med 40%.
|
5 |
Rätt tid?, artikel av Sven Gerndt.
|
5 |
Avreglering kan ge 40-tal nya järnvägsbolag.
|
5 |
Frälsningsarmén, historia av A.A.
|
6 |
Minnen kring en smalspårsbana, artikel av Bengt E Unvér.
|
7 |
250 knutar på Götalandsbanan.
|
7 |
Växlingsinstruktionen vid PFJ.
|
8 |
Nödvändiga järnvägsprojekt. Vilka ska man satsa på?.
|
8 |
Rälshippa i Kisa.
|
9 |
Penningbidrag.
|
10 |
Renässans för järnvägen, artikel av Else Marcussen. Ur När Var Hur 1991.
|
11 |
Sveriges första enfasbanan, foto av Arne Gustavsson.
|
12 |
Ånglok NÖJ nr 18, notis av Bengt E Unvér. Sveriges vackraste smalspåriga ånglok.
|
13 |
Ånglok SJ litt KD nr 692, data av Bengt E Unvér. Några data.
|
14 |
Bilder från vår nya lok och vagnhall i Valla, bilder av Arne Gustavsson.
|
16 |
Postvagn från 1888.
|
17 |
Direkttåg Stockholm - Hamburg. Ur Rallaren.
|
17 |
Äktenskapet.
|
18 |
Gotland Hesselby Jernvägar, artikel av Willy Larsson.
|
20 |
Annons: Folksam.
|
|
 |
1992 |
89 |
1 |
Från smalspår till normalspår.
|
2 |
Föreningsfakta Tåg och Spår.
|
3 |
Ångstöten. Smått och gått för föreningen.
|
4 |
Telegramboken berättar.
|
5 |
Back med grönt sken, notis av Börje Thoursie.
|
6 |
Bok om svensk hjälp till norrmän i nöd, artikel av Bengt E Unvér.
|
7 |
1962 Allehanda.
|
8 |
Postiljonskupé.
|
8 |
Kunglig post.
|
8 |
Europa nästa. Ur SJ-nytt.
|
9 |
Tidtabell MÖJ och FVÖJ 1897.
|
10 |
Kungen åkte förbi, notis av Bengt E Unvér.
|
11 |
Jag har bott vid en järnväg i hela mitt liv, artikel av Erik Linder.
|
13 |
Öknamn och smeknamn vid våra järnvägar, notis av Sven Gerndt.
|
14 |
Värderingsbesiktning å MÖJ 1942.
|
15 |
Hobbyjärnväg. En fara för barn.
|
16 |
Östergötlands Järnvägsmuseum Linköping.
|
|
 |
1992 |
90 |
1 |
Storugns.
|
2 |
Föreningsfakta Tåg och Spår.
|
3 |
Ångstöten. Smått och gått för föreningen.
|
4 |
Storungs till Linköping, artikel av Bo Norrgård. Berättelse om Storungs resa från Gotland.
|
8 |
Storungs till Vadstena, artikel av Bengt E Unvér. Hur gick det sedan.
|
8 |
Biljetten gäller 2000 år. Extratåg i Kanada till solförmörkelse 1963 och 3963.
|
9 |
Penningbidrag.
|
10 |
Då log ordföranden, brev av Jan Wirén. Brev till Bengt E Unvér.
|
11 |
Järnvägen kortar avstånden mellan Norden och Europa. Ur Rail Forum Dianog 7/92.
|
13 |
Järnvägshistorier.
|
14 |
Reseregler för Jernvägsfarande 1872. Ur Svenska Familje-Journalen 1872.
|
14 |
Regntecken.
|
15 |
ASJ-buss till TÖJ. Ritning.
|
15 |
Många timmar.
|
15 |
Museal dyrgrip. PFJ telegrafapparat skänkt till MfWFJ.
|
16 |
Östergötlands Järnvägsmuseum Linköping.
|
|
 |
1993 |
91 |
1 |
Första elloket från ASJ, MÖJ nr 2.
|
2 |
Föreningsfakta Tåg och Spår.
|
3 |
Ångstöten. Smått och gått för föreningen.
|
4 |
Glimtar från MÖJ och strödda tankar, artikel av Bengt E Unvér.
|
8 |
Då kom han - Gunnar Elfström.
|
9 |
Tre generationer vid järnvägen, artikel av Hjalmar Jonsson.
|
11 |
Nässjö blev järnvägsknut.
|
11 |
Ekivoker där.
|
11 |
Dagar som gått, notis av Anders Perling.
|
12 |
Carl Ekman hade egen salongsvagn, artikel av Bengt E Unvér.
|
14 |
Visartelegrafen.
|
14 |
Järnvägen som väderleksprofet.
|
15 |
Meny år 1900. För tågrestaurationerna.
|
16 |
Medaljutdelning vid MÖJ 1944.
|
17 |
Medaljutdelning vid TÖJ 1950.
|
18 |
Största hastighet. Uttalande vid Novelty's framfart.
|
18 |
Ånglokomobil.
|
19 |
Vallabanan. Ritning.
|
20 |
Östergötlands Järnvägsmuseum Linköping.
|
|
 |
1993 |
92/93 |
1 |
NÖJ lok 10 och 11.
|
2 |
Föreningsfakta Tåg och Spår.
|
3 |
Ångstöten. Smått och gått för föreningen.
|
4 |
Penningbidrag.
|
5 |
MÖJ motorvagn X5, artikel av Bertil Rehnberg. Elrevisionsvagn f.d. Gullhönan.
|
5 |
Vexling i Wadstena.
|
6 |
NÖJ lok nr 10 och 11. Ritning och tekniska data.
|
7 |
Kunglig jakt, artikel av Bertil Rehnberg.
|
8 |
Personvagnar från Görlitz, artikel av Bertil Rehnberg.
|
9 |
Motorvagn för järnvägsdrift. Ritning och tekniska data.
|
15 |
Rälsbussen stjälpte ångloket.
|
16 |
PrinsAugust, artikel av Bertil Rehnberg.
|
19 |
PM från Paulus Kock.
|
20 |
Årsmötet 1994.
|
|
 |
1994 |
94 |
1 |
Precisionsvändning med NÖJ 14.
|
2 |
Föreningsfakta Tåg och Spår.
|
3 |
Ångstöten. Smått och gått för föreningen.
|
4 |
MÖJ första lokstallar, artikel av Bertil Rehnberg. Ritning.
|
5 |
Rapporter från TÖJ tiden.
|
6 |
Precisionsvändning med f.d. NÖJ nr 14. Ritning och tekniska data.
|
7 |
Beredskapsminnen, artikel av Bertil Rehnberg.
|
8 |
Klart genom Kumla, artikel av Bertil Rehnberg.
|
9 |
Kummelby station, artikel av Carl Edvard Resén.
|
10 |
Triangelspår i Pålsboda, artikel av Bertil Rehnberg.
|
12 |
Östergötlands Järnvägsmuseum Linköping.
|
|
 |
1994 |
95 |
1 |
Lyxbil på räls. Graham Paige 621.
|
2 |
Föreningsfakta Tåg och Spår.
|
3 |
Ångstöten. Smått och gått för föreningen.
|
4 |
MÖJ motorvagn nr 4 och dess stallplats, artikel av Bertil Rehnberg. I Vadstena.
|
6 |
Gammalt och nytt i Skänninge, artikel av Bertil Rehnberg. MÖJ Dx 2 och boggirälsbuss.
|
7 |
Snälltåg med ånglok år 1956, artikel av Bertil Rehnberg.
|
8 |
Trafiken över och utmed sjön Glan, artikel av Bertil Rehnberg.
|
10 |
Smalspårsloken vi aldrig fick se, artikel av Bertil Rehnberg. S1p och S1t (tanklok 1'C2').
|
12 |
Järnvägarnas Museiförening erbjuder.
|
|
 |
1995 |
96 |
1 |
SJ ånglok N4p, f.d. NÖJ 18.
|
2 |
Föreningsfakta Tåg och Spår.
|
3 |
Ångstöten. Smått och gått för föreningen.
|
4 |
NÖJ ånglok nr 17 och 18, artikel av Maskinbyråns arkiv. Ritning.
|
6 |
Östgötavinter, artikel av Bertil Rehnberg.
|
8 |
MÖJ Dx 2, artikel av Lars Nilsson. Ritning.
|
10 |
Carl Flodin, östgöte som ritade de stora SJ-loken, artikel av Bertil Rehnberg.
|
12 |
Årsmötet 1995.
|
|
 |
1995 |
97 |
1 |
Ånglokståg, VB nr 1, foto av Martin Olsson.
|
2 |
Föreningsfakta Tåg och Spår.
|
3 |
Ångstöten. Smått och gått för föreningen.
|
4 |
Arkösund - En lyckad felsatsning för VB?, artikel av Bertil Rehnberg.
|
6 |
Normalspårsvagnar på smalspår, artikel av Bertil Rehnberg.
|
8 |
VB-s första motorvagnar. Ritning och tekniska data.
|
11 |
Vår vid Kvismarens station, artikel av Bertil Rehnberg.
|
12 |
Östergötlands Järnvägsmuseum Linköping.
|
|
 |
1995 |
98 |
1 |
ÖCJ-tåg i Linköping 1935.
|
2 |
Föreningsfakta Tåg och Spår.
|
3 |
Ångstöten. Smått och gått för föreningen.
|
4 |
Östgötatrafikens pendeltåg igång, artikel av Bertil Rehnberg.
|
5 |
ÖCJ-tåg i Linköping år 1935, artikel av Bertil Rehnberg.
|
6 |
Sommarminnen, artikel av Bertil Rehnberg.
|
8 |
Rälsbussgarage i Vadstena, artikel av Bertil Rehnberg. Ritning.
|
10 |
En tidtabellsbok berättar, data av Bertil Rehnberg.
|
12 |
Järnvägarnas Museiförening erbjuder.
|
|
 |
1995 |
99 |
1 |
NÖJ lok nr 5, bild från Sveriges Järnvägsmuseum.
|
2 |
Föreningsfakta Tåg och Spår.
|
3 |
Ångstöten. Smått och gått för föreningen.
|
4 |
Ångloken lämnar Norsholm, artikel av Bertil Rehnberg.
|
6 |
Östra Station, artikel av Bertil Rehnberg. Ritning.
|
10 |
Banvakten, artikel av Bertil Rehnberg.
|
12 |
Norrköpings Hamn, artikel av Bertil Rehnberg.
|
|
 |
1996 |
100 |
1 |
Motala Verkstads 385:e ånglok, bild från R Grönstedt & Co. SJ litt A nr 1008.
|
2 |
Föreningsfakta Tåg och Spår.
|
3 |
Ångstöten. Smått och gått för föreningen.
|
4 |
Motala Verkstads 385:e ånglok, artikel av Bertil Rehnberg.
|
6 |
Östgötavinter, artikel av Bertil Rehnberg.
|
7 |
Närkevinter, artikel av Bertil Rehnberg.
|
8 |
Borggårds hållplats, artikel av Bertil Rehnberg.
|
10 |
SJ ånglok G2p nr 3151, artikel av Bertil Rehnberg. Ritning.
|
12 |
Årsmötet 1996.
|
|
 |
1996 |
101 |
1 |
Diesellok Tp, bild från ASJ arkiv.
|
2 |
Föreningsfakta Tåg och Spår.
|
3 |
Ångstöten. Smått och gått för föreningen.
|
4 |
Ändsstation Ödeshög, artikel av Bertil Rehnberg.
|
6 |
Tp-lok i Östergötland, artikel av Bertil Rehnberg.
|
8 |
Så blev det även denna gång, artikel av Bertil Rehnberg.
|
9 |
Reklam för elektrisk drift, artikel av Bertil Rehnberg. Entreskylt i Motala.
|
10 |
SJ billiga rundturer 1946. Norrköping - Malmö t.o.r.
|
11 |
Växjö: tre spårvidder ... med ånglok, foto av Bertil Rehnberg.
|
12 |
Östergötlands Järnvägsmuseum Linköping.
|
|
 |
1996 |
102 |
1 |
NÖJ lok nr 1, foto av Georg Dahl.
|
2 |
Föreningsfakta Tåg och Spår.
|
3 |
Ångstöten. Smått och gått för föreningen.
|
4 |
NÖJ motorvagnar nr 51 och 52, artikel av Bertil Rehnberg. Beskrivning och historik. 3 bilder.
|
6 |
Ringstorp sommaren 1962, artikel av Bertil Rehnberg. En dag i Ringstorp sommaren 1962. 4 bilder.
|
8 |
Klockrikekurvan, artikel av Bertil Rehnberg. Korrespondens om smörjning av kurvan.
|
9 |
Långsele sommaren 1956, artikel av Bertil Rehnberg. Långsele station, ånglok. 2 bilder.
|
10 |
Sista stationsmästaren i Mantorp, artikel av Karl-Erik Ahnströms anteckningar. Om mantorpsstation och livet på stationen och banan.
|
12 |
Järnvägarnas Museiförening erbjuder.
|
|
 |
1996 |
103 |
1 |
Halleby station år 1996, foto av Bertil Rehnberg.
|
2 |
Föreningsfakta Tåg och Spår.
|
3 |
Ångstöten. Smått och gått för föreningen.
|
4 |
Tunga transporter på NÖJ, artikel av Bertil Rehnberg. 7 bilder.
|
7 |
Gammalt och nytt i Linköping, artikel av Bertil Rehnberg. Om ånglok litt. L och ASJ byggda Colombia tåg. Ur ASJ-nytt.
|
8 |
Birkekärr - Fallingebergs Järnväg, artikel av Bertil Rehnberg. Om VB och den 4 km långa stickspåret till grustaget.
|
10 |
Byte av bro över Stångån, artikel av Bertil Rehnberg. Slatteforsbron 1957. Ur Järnvägs-Teknik 7/1957.
|
12 |
Järnvägarnas Museiförening erbjuder.
|
|
 |
1997 |
104 |
1 |
Östgötavinter.
|
2 |
Föreningsfakta Tåg och Spår.
|
3 |
Ångstöten. Smått och gått för föreningen.
|
4 |
Östgötavintrar. 9 bilder.
|
8 |
Motalalok för tung gruvtjänst, artikel av Bertil Rehnberg.
|
10 |
Gamla vykort berättar, artikel av Bertil Rehnberg.
|
12 |
Årsmöte 1997.
|
|
 |
1997 |
105 |
1 |
Boggirälsbussar.
|
2 |
Föreningsfakta Tåg och Spår.
|
3 |
Ångstöten. Smått och gått för föreningen.
|
4 |
Nyförvärv till ÖCJ, artikel av Bertil Rehnberg. Ritning HC-rälsbuss.
|
6 |
Snabbare resor på TÖJ, artikel av Bertil Rehnberg.
|
12 |
Linköpings Järnvägsmuseum.
|
|
 |
1997 |
106 |
1 |
NÖJ lok nr 22, bild från Motala Verkstad arkiv.
|
2 |
Föreningsfakta Tåg och Spår.
|
3 |
Ångstöten. Smått och gått för föreningen.
|
4 |
Statsbanan når Norrköping, artikel av Bengtsson o Andersson.
|
6 |
NÖJ lok nr 22, artikel av Bertil Rehnberg. Lokritning.
|
8 |
Krigslok i Sverige, artikel av Bertil Rehnberg.
|
10 |
NÖJ personvagnar nr 6-8, artikel av Bertil Rehnberg.
Rättelse: NÖJ personvagnar levererades från Södertälje Verkstäder.
|
12 |
Rangering i Fågelsta, foto av Bertil Rehnberg.
|
12 |
Järnvägarnas Museiförening erbjuder.
|
|
 |
1997 |
107 |
1 |
Lok Gt 4049, bild från Maskinbyråns arkiv.
|
2 |
Föreningsfakta Tåg och Spår.
|
3 |
Ångstöten. Smått och gått för föreningen.
|
4 |
Nya smalspårlok, artikel av Bertil Rehnberg.
|
6 |
227 mil 891 mm smalspår, artikel av Bertil Rehnberg.
|
8 |
Ökad resandefrekvens vid Omberg, artikel av Bertil Rehnberg.
|
9 |
Kalk från Kvarntorp, artikel av Bertil Rehnberg.
|
10 |
Dieselloken tar över, artikel av Bertil Rehnberg.
Rättelse sid 11: Rälsbuss lämnar Hestra mot Gislaved.
|
12 |
Tåget mitt i gatan går, foto av Bertil Rehnberg. Bild från Karlshamn.
|
12 |
Järnvägarnas Museiförening erbjuder.
|
|
 |
1998 |
108 |
1 |
Snöröjning, foto av Erik Linder. Rättelse: Erik Linder tog fotot. Damen ville åka med, men fick inte.
|
2 |
Föreningsfakta Tåg och Spår.
|
3 |
Ångstöten. Smått och gått för föreningen.
|
4 |
Vagnar m.m. tillverkade i Södertelje, artikel av Bertil Rehnberg.
|
5 |
Söderköpings stationshus, artikel av Bertil Rehnberg.
|
6 |
Östgötavinter, artikel av Bertil Rehnberg.
|
8 |
Åtvidabergs station, artikel av Bertil Rehnberg.
|
11 |
Annons: Märstavagnen, en EKSJÖ produkt.
|
12 |
Årsmötet 1998.
|
|
 |
1998 |
109 |
1 |
DSB ånglok E nr 984, bild från DSB arkiv.
|
2 |
Föreningsfakta Tåg och Spår.
|
3 |
Ångstöten. Smått och gått för föreningen.
|
3 |
Rättelse i TÅG och SPÅR nr 108. Bildtext till bilder visande snöröjning med lok 3090.
|
3 |
Järnvägsurpår(n)ing, notis av Bertil Rehnberg. Förklaring av begrepp. Ur Nordisk familje bok.
|
4 |
Köpenhamn 1957, artikel av Bertil Rehnberg. Besök vid lokverkstad i Köpenhamn.
|
7 |
Uppfödd på kol och ånga ..., artikel av Åke Blomstrand. Minnen från NÖJ. Särskilt om NÖJ:s inspektionsbil.
|
8 |
Tillbud i Skärblacka, artikel av Bertil Rehnberg. Järnvägsurspåringar i Skärblacka dokumenterade med bilder tagna av Martin Olsson.
|
10 |
Gullbergs station, artikel av Bertil Rehnberg. Bilder från Gullbergs station.
|
12 |
MÖJ-tåg. Vykort poststämplat 1918.
|
|
 |
1998 |
110/111 |
1 |
Snabbtåg från ASJ, Xoa5 levereras 1948, bild från ASJ arkiv.
|
2 |
Föreningsfakta Tåg och Spår.
|
3 |
Ångstöten. Med bl.a. Ny redaktör, Tåg och Spår 35 år.
|
4 |
Sliprar, Statens Järnvägars normalbestämmelser nr 281b/1919. Ur Praktisk Skogshandbok 1924.
|
6 |
Xoa5 Snabbmotorvagn, artikel av Bengt-Åke Rudström.
|
7 |
Högt pannläge, artikel av Bertil Rehnberg. Lok A5 m.fl. levererade 1928 - 1930.
|
8 |
Järnvägstekniska reflextioner kring ett tragiskt jubileum -80 år sedan Getå olyckan, artikel av Rolph Wegmann.
|
14 |
Tunga transporter på NÖJ, artikel av Bertil Rehnberg. Del 2, Finspång - Kimstad, 3 bilder.
|
16 |
Halleby station på Valla, foto av Leif Cronegren.
|
|
 |
1999 |
112 |
1 |
Banvakt i Efsinge vid ÖCJ ute på kylslagen tur.
|
2 |
Föreningsfakta Tåg och Spår.
|
3 |
Ångstöten. Med bl.a. Halleby stationshus och svar på fråga i nr 110.
|
3 |
Annons: Jernvägs-Hvisselpipan. Ur tidning 1892.
|
4 |
Inför årsmötet och mileniumskiftet Ordföranden har ordet, information av Arne Henricson.
|
5 |
En järnvägsresa från Fogelsta till Linköping på 9 1/4 timma. Snöproblem. Ur ÖC 16 mars 1908.
|
6 |
AB Motala Verkstad, artikel av Bertil Rehnberg.
|
8 |
Spårvagnar levererade av ASJ till Gävle Stads Spårvägar, artikel av Bengt-Åke Rudström.
|
9 |
Invigningen av Väderstad - Skänninge - Bränninge Järnväg år 1913, artikel av Bertil Rehnberg.
|
10 |
Östergötlands första rälsväg, artikel av Bengt-Åke Rudström. Om användandet av rälsgående vagnar vid byggandet av Göta Kanal.
|
11 |
Borensberg år 1949.
|
12 |
Årsmötet 1999.
|
|
 |
1999 |
113 |
1 |
Lennart Johnsson isar en vagn i Linköping tidigt 1950-tal, foto av Olle Billenius.
|
2 |
Föreningsfakta Tåg och Spår.
|
3 |
Ångstöten. Smått och gått för föreningen.
|
3 |
Brandsyn på MÖJ, notis av Bertil Rehnberg. 1948.
|
4 |
Tåg 7721 på ingående, artikel av Bertil Rehnberg. Om godståg med ånglok på NÖJ.
|
6 |
Årsmöte i Halleby stationshus, information av Bengt-Åke Rudström.
|
7 |
Invigningen av Pålsboda - Finspångs järnväg, artikel av Bengt-Åke Rudström.
|
8 |
ASJ leverans till tunnelbanan i Stockholm, artikel av Bengt-Åke Rudström.
|
10 |
Den cyklande stämpelsamlaren, artikel av Gunnel Perlefelt.
|
12 |
Linköpings Järnvägsmuseum. Öppethållande 1999.
|
|
 |
1999 |
114 |
1 |
En stortysk på svenskt smalspår, bild från Maskintekniska byrån arkiv.
|
2 |
Föreningsfakta Tåg och Spår.
|
3 |
Ångstöten. Smått och gått för föreningen.
|
4 |
Averby banvaktsstuga, artikel av Bengt-Åke Rudström. Om stugan och dess inbyggare.
|
7 |
Från ASJ arkivet. Sopvagnar till Stockholm Stad och tankvagn till försvaret.
|
8 |
Stationen som återupprättades, artikel av Bengt-Åke Rudström. Stationen var Örebro Södra.
|
10 |
Störst på svenskt smalspår, artikel av Bertil Rehnberg. Loken 27 - 29 på SRJ.
|
12 |
Järnvägarnas Museiförening erbjuder.
|
|
 |
1999 |
115 |
1 |
Utfarten från Borggård i vinterlandskap, bild från Bengt-Åke Rudström samling.
|
2 |
Föreningsfakta Tåg och Spår.
|
3 |
Ångstöten. Smått och gått för föreningen.
|
4 |
Smalspårsloken vid Skärblacka-bruken, artikel av Bertil Rehnberg.
|
9 |
Föregångare till mobiltelefonen. SJ:s försök med tågradio.
|
10 |
Inte bara Motala Verkstad och ASJ, artikel av Bengt-Åke Rudström. Om järnvägsindustrin i Östergötland.
|
12 |
Vagnhallen och Halleby på Valla.
|